torstai 4. syyskuuta 2008

Ja sam učiteljica engleskog!

Olin koko eilispäivän toistanut päässä sanaa “učiteljica” [=opettaja], että osaan sitten viimesen lapsen äitille selittää olevani enkun opettaja, ettei se ihmettele kun en tajua serbiaa. Muistin sanan ongelmitta – siihen asti kun lapsen isoisä tulee hakemaan. Saan sanottua “ja sam” [=minä olen], ja tulee totaalinen black out. Sanaa ei löydy mistään! Sain sitten jotenkin kumminkin selitettyä että oon vapaaehtonen Suomesta enkä oikeen osaa serbiaa..

Töissä on ollut tosi mukavaa viime päivinä. Mitään erikoista ei ole tapahtunut, mutta on vaan jotenkin kiva kun lapset oppii tuntemaan paremmin. Ja mikään ei voita niitä pieniä hetkiä, kun saakin pointtinsa perille vieraalla kielellä. Ja lasten kanssa on ihan oma ymmärrys – ei sitä tarvitse omaa kieltä ollakaan. Varsinkin pikkusten kanssa on hauskinta, kun ei nekään oikeen mitään kieltä osaa.

Serbiaa en oo vielä Biljanan kanssa päässyt opettelemaan. Tänään ja eilen oon mennyt 30 min aikasemmin töihin, mutta tullut kumpanakin aamuna samaan aikaan kun Arien, aka. jatkuvasti itkevä lapsi, eli muuhun kun sen lohdutteluun ei ole paljoa ollut aikaa. Ehkä sitten huomenna oikeasti menen tuntia aikasemmin tai jotain!

Kurkku on vähän kipeä, voi johtua siitä että nukun yleensä ikkuna auki. Mutta on muutenkin vähän semmonen pölö olo, en ala jos tämä muuttuu flunssaksi! Koska odotettu Sarjaevon matka [jess! sain mainittua sen lähes huomaamattomasti tässäkin entryssä] on nurkan takana, enkä todellakaan aio olla sairas siellä! Enkä myöskään 7 tunnin bussimatkan aikana o.o

Ei kommentteja: